2012. október 12., péntek

majdnem Muralissimo -- WALL’ная душа

Ha a Pejzazsnaja-ra mentek és elindultok mondjuk az András lejtőtől a Bolsaja Zsitomirszkaja-n a Lvov tér felé, jobb oldalon, a 24/b számnál átballagtok a nyitott árkád-kapu alatt, szemben az udvaron, a 2 egymáshoz túl közel épített ház közötti kis sikátor-átjáróban láthatjátok az alábbi falfestményt.

Látszik, h mennyire gáz ez a fal, nedves-gombás, málik a vakolat, gyerekek firkálják, ahol érik. Pont ettől sokallt be a mögöttes ház egyik lakója és fordult Alekszej Prijmakhoz, h dobja fel valamilyen témával a helyet. Alekszejnek kapóra jött a felkérés, a városban sok a falfestő, kevés a festhető fal -- itt a megrendelő lakó megvette a festéket és ő munkához fogott. 2010-ben kezdte, több hónapot dolgozott rajta, ez lett a végeredmény:


A bibliai téma miatt kapta ezt a címet.

Alekszej Prijmak volt a szerzője az egyik korábbi post-omban bemutatott falfestménynek az András lejtőn (klikk rá). Sajnos már nem látható, mert az EURO 2012-re készülődés keretében levezényelt kijevi "rendrakás" áldozatává vált: a falat sima sárgára átfestették. Ugyanígy eltakarították a Mariijszkij park sátor-templomát (klikk rá), most a helyén 1 fakereszt áll, odajárnak az emberek imádkozni.

5 megjegyzés:

manycoloured-days írta...

Kár az András lejtőért, nem is találtam ezt, pedig kerestem, csodálkoztam, hol van. A sikátor meg pont tegnap került a listámra, olvastam róla egy cikket.

manycoloured-days írta...

Vissavonom, az én listámon a Shota Rustaveli utca van. Akkor külön köszi ezért.

Observer írta...

Valahol megvan a Sota Rusztaveli mural, majd megnézem. Lehet, h már nem találod ott...:(

manycoloured-days írta...

Kár értük. Olvasom egy harkovi lány blogját is, ő is azt mondja, ott is festik át őket.

Noemi Bujáki írta...

Ezt csak most láttam, csodálatosan szép!!!!