2011. március 9., szerda

már

elég régen jelentkeztem, most csak nagyon gyors update. Túléltem a múlt heti maszlenyicát (масленица), ami március 1ső hetében a tradicionális palacsinta hét, a nagyböjt előtti utolsó belehúzás, nevezhetnénk nagy zabálás és bulik hetének, télbúcsúztató, tavaszköszöntő, böjtre készülő, még 2008-ban itt írtam róla. A héten 4-szer sikerült palacsintát ebédelni, vagy azzal nyitni a napot, kóstoltam húsos, gombás, kaviáros, lekváros és mézes palacsintát... A március 7-i megbocsájtó vasárnap egyben a nagy böjti időszak kezdete, szerintem benevezek kis időre, minden szempontból rámfér...

Az otthon töltött hétvége után Pestről tegnap érkeztem vissza, errefelé is hideg van, boldog nőnapot kívánt mindenki. A város majdnem kihalt volt, jól lehetett közlekedni, letűztem a Krescsatyikra, ahol a járdákon a hideg ellenére hömpölygött a nép, lányok és nők mindenfelé, virágok, sok-sok ember a parfümériákban, derekasan fogyott a boltok desszert-bonbon készlete is. Hangos zene mellett az úton női autósok rally-je folyt, nem vártam meg a végét, haza kellett még gyalogolnom.

A Majdanon még teljes erőből üzemel a jégpálya, a konzi előtt februárban felállítottak 1 új szobrot -- Valentin nap tiszteletére, 5 m magas fémszív, tele kovácsoltvas lyukas levélkékkel, ahová "valentyinkákat", a piros, v. rózsaszínű, szív alakú Valentin-kártyácskákat lehet felkötözni... Na, nem szólnék többet a szoborról, annyi bizonyos, h máris igen népszerű fényképezkedő-hely, ezúttal a valentyinkákat is szó nélkül hagyom. A jó hír, h innen a metálszívet majd áttelepítik máshová, sajnos-sajnos a Pejzazsnáját hívatott majd csúfítani.

2 megjegyzés:

Noé írta...

:) Ez a fényképezkedés nekem is nagyon tetszik. Van egy nagyon jó képem róla majd átküldöm.

ribizlifozelek írta...

Ezt a palacsinta-hetet kiprobalnam...