2011. január 11., kedd

majdnem Muralissimo -- a kijevi Gyermekklinika falfestményei

Remélem nem unjátok még a falirajzos bejegyzéseket :).

Ez a Muralissimo valójában nem is annyira újdonság, hiszen olyan országban vagyunk, ahol a falirajzok készítésének komoly hagyományai vannak, évszázadok óta a pravoszláv templomok falait gazdagon díszítették, ezek a freskók komoly festők művészetét, keze nyomát dícsérik. Az elmúlt századokban a kijevi tehetős polgárok házainál nagy divat volt a belső tereket, helyiségeket különböző stílusban kialakítani, fali-és plafonfestményekkel díszíteni, és régen vidéken is a gazdagabb parasztok faházainak falait is színes falirajzokkal ékesítették.

Igazán kedvesek a kijevi "ОХМАТДЕТ" (a rövidítés a больница Охраны Материнства и Детства elnevezés után magyarul valahogy így hangzik: kórház az anyaság és gyermekévek védelméért), Ukrajna legnagyobb és talán legrégebbi gyermekklinikája faliképei. Ezek elkészítésére az összeget a kijevi Nemzetközi Nőklub adományozta, tavaly június elejére készültek a nemzetközi gyermeknap alkalmából. A kórház a Csornovol utcában található, 110 éve alapították, parkos környezetben állnak a régi és kevésbé új épületek. Itt megy az egyik legrégebbi épület utcafrontja:

gyógyszertár, szemész, gyermekkórház, sebész vicces-mesés képei.

A kórház egyik hátsó épülete mögötti apró játszótér kerítésének falára állatok kerültek, az épületek közötti egyik út napos fal mellett halad, és a ronda szürke árkád is kivirult.


4 megjegyzés:

Vivien írta...

a múlt héten én is lefotóztam, de még nem tettem fel :-)
a graffitin láttam, hogy gyermekkórház, de valahogy nem hittem el - most legalább megint felvilágosítottál :-)

Noé írta...

Hát ez az első pozitív tapasztalatom a Kijevi nemzetközi női klubról. Lehet, hogy nem hiába varrtam egy tucat sapkát a karácsonyi vásárukra? Akkor most egy cseppet megnyugodtam.:)
Noé

ribizlifozelek írta...

Nagyon jo otlet e a falfestes. Feldobja az epuleteket.

Noé írta...

AZ önkéntes munka évével kapcsolatban még annyit szeretnék írni, hogy szerintem Te is adhatsz egy nagy simit magadnak! És bizony benne vagy ezzel a bloggal abban a 30%-ban, aki rendszeresen végez önkéntes munkát!
Noé:)