2010. december 6., hétfő

mindenféle

L. szólt, h ne hanyagoljam a blogot, az előző bejegyzésekhez nem tudtam képeket feltenni (elhagytam a fényképezőgép usb-kábelét, ma itthon a fiam megmutatta, h van egyszerűbb megoldás is, sd-card, hah!, az ember benyomja a laptopba és már látja is... minden nap tanulok :)). 1 lvovi kép, Lvov kapcsán kellene írnom arról a tematikus kocsmáról, ahol este vacsoráztunk -- Krijivka a neve, ami annyit tesz, h búvóhely, utalva Banderára és az ő földalatti mozgalmára. Ez azért 1 hosszabb lélegzetű téma, mert bár a hely tényleg nem semmi, Bandera személyét nem lehet csak úgy, egyszerűen letudni, -- szóval erről kicsit később, ha jobban összeszedtem magam.

1 kép a kijevi lakás adventi díszéről. A hétvégét egyébként lányommal töltöttem Kijevben, voltunk múzeumban (Történelmi Kincstár), Felső Lavra Gazdasági kapuja fölött lévő Mindenszentek templomban, utána elmentünk a Pejzázsnájára. A Pejzázsnáján elkészült a játszótérnek az a sarka, amelyet Kosztya és barátai az "Alice Csodaországban" mesének szenteltek, igen jól sikerült, macska-kilátó, óriás-csésze, Nyuszi csúszdákkal megtűzdelve. Finomakat ebédeltünk, megnéztük az Operában a Sevillai borbélyt, kicsit shoppingoltunk - szuper 2 nap.

Jártunkban-keltünkben láttuk a Majdan-on a ronda felállított fém-fenyővázat és az ott várakozó, fenyőkkel megrakott teherautókat. Körbekerítették ezt a részt, valahogy korán idekerültek a fenyő-cuccok, mert jó alkalom volt arra, h az új adó-kódex ellen tüntetőket, akik a Majdan függetlenségi emlékműve mellett sátoroztak, gyorsan-gyorsan kipenderítsék, h átadják a teret az ünnepre készülődőknek. A fenyő kapcsán a ma reggeli újságban azt olvastam, h egy frászt lesz szovjet-swarowski-ukrán-népi egyveleg (pedig ez elég ütős lett volna...) -- a karácsonyfa díszítését kifejezetten ukrán nemzeti és népi témának szentelik az idén.

Manka írta...

A középső képnek nagyon jó a hangulata, a játszótér pedig nagyon tetszik... ilyet még shol nem láttam.

Observer írta...

Köszi Manka, akkor most az ünnepekre ezt használom majd profilképnek. A Pejzazsnaja különleges, nagyon jól sikerült!

ribizlifozelek írta...

Elkepesztoen jo az a jatszoter.

Vivien írta...

Még mindig imádom a mécsestartóid :-)
És bizony ne hanyagold a blogod - nagyon jó híforrás ez nekem :-)