2010. április 20., kedd

moszkvai kirándulás

Az elmúlt hosszú hétvégét Moszkvában töltöttük, csütörtök este Kijevben felszálltunk a vonatra, sztolicsnij (fővárosi) expressz, firmennij pojezd közlekedik Kijev és Moszkva között. A hálófülkében jót aludtunk, előtte megvacsoráztunk az étterem-vagonban, szoljánkát, palacsintát ettünk. Reggel teáztunk a fülkénkben, a teás-poharak mit sem változtak, a kockacukor is a régi, az a nem olvadós típus, amit a kanál hegyével kell óvatosan kocogtatva széttörni. A vonat pont úgy vágtat és ringat, mint x évvel ezelőtt és az ukrán-orosz határon 2-szer is jönnek útlevelet és fülkét ellenőrízni. A Kijevi Pályaudvarra érkeztünk péntek reggel, aztán 3 napon át csak mentünk, mentünk és mentünk, néztünk, egyik ámulatból a másikba estünk, mennyit változott ez a Moszkva, megapolisz, világváros, gyönyörű, milyen tiszta és mekkora rend van!

Jártunk a Kremlben, a Fegyvertár múzeumban, megnéztük a templomokat, bóklásztunk a Vörös téren, körbejártunk a Blazsennij székesegyházban, kirándultunk Kolomenszkojeba, benéztünk I.Péter házába, voltunk a Tretyakov képtárban, sétáltunk Zamoszkvorécsében, baromi sokat metróztunk, kicsit bekukkantottunk a GUM-ba, sikerült megnézni 1 színházi előadást -- szóval rengeteg minden belefért (csak a Puskin múzeum maradt ki), no és a sok-sok gyaloglás ellenére + 1 kg felszaladt, ennyire jól tartottak bennünket vendéglátóink...

Nem volna fair Kijevet Moszkvával összehasonlítani, az kb. olyasmi lenne, mintha Pestet vetném össze Béccsel - nyilvánvaló, hogy a birodalmak fővárosaiba mindig több pénz jut... Kijevben is a hétvége az esküvőké, csakúgy, mint Moszkvában, no itt még Hummer limot azért nem láttam... Tény, hogy Moszkva tisztább és rendezettebb, bizony Pestnek is lenne mit tanulnia... viszont a kijevi lányok szebbek, verhetetlenek! Moszkvában hatalmas távolságok vannak, széles sugárutakon rengeteg autó, iszonyatos forgalom - szerencsénkre csak 1-szer kerültünk dugóba. A városi közlekedés elég jól szervezett, a metró mindenhová eljut, az állomások egyáltalán nincsenek közel egymáshoz, hosszan vágtáznak a szerelvények, gyakran követik egymást. A metróban jobb, ha egyből felvesszük a tempót - mindenki siet -, figyeljünk a fősodorra, ha tömeg van, könnyen magukkal ragadhat bennünket a hömpölygő áradat...

Rengeteg élmény ért, igyekszem néhányat képekkel illusztrálva feltenni.

Euthymia írta...

Szia, de nagyon jól hangzott ez az utazás!! És még színházban is voltatok!! Jó kis hosszabb hétvége volt :)
Még sosem aludtam vonaton, szeretném egyszer kipróbálni .)