2010. március 8., hétfő

március 8.

Azt olvasom a neten, hogy 100. évfordulóját éli a nemzetközi nőnap, Clara Zetkin 1910-ben, a nők koppenhágai konferenciáján javasolta a női szolidaritás napjának bevezetését. Később született a döntés március 8-i időpontról annak emlékére, hogy 1857. március 8-án a new-yorki utcákon tüntettek a helyi textilgyárak munkásasszonyai, tiltakozván az alacsony fizetések és a nehéz munkakörülmények miatt. Ez a harc a múlté, mint már korábban írtam, a nőnap itt nagy ünnep, munkaszüneti nap, eszméletlen figyelem, szeretet veszi körbe a lányokat, asszonyokat, néniket -- mindenekelőtt rózsák, virágcsokrok, virágkosárkák, sok bonbon, csokoládé, parfüm. Pénteken reggeltől beindult a zarándoklás, munkahelyünkön a férfiak rózsákkal és bonbonokkal felfegyverkezve csapatostul vonultak köszönteni a nőket. Délutánra, mikor hazaindultam az irodából, diszkrét alkoholillat lengte be a folyosót...

Ma hajnalban itthon, Pesten az Oscar átadást néztem net-stream-en, a nőnapra virradó éjjel igazi női siker született! A győztes filmet még nem láttam, be fogom pótolni, jó néhány jelöltet már igen: Julie & Julia - Babus hívta fel rá a figyelmem, már többször megnéztem, Meryl egyébként is kedvenc színésznőnk. Az Up in the air-t fiammal láttam, jegyrendelés előtt azt kérdezte, mi a ratingje - who cares, mondom neki, ha Clooney a főszereplő, nem volt kétséges, hogy megnézzük, :)), mint 2 ország között ingázó, hajdani multi, ma kelet-európai környezetben dolgozót többszörösen megszólít. Az An Education az élet iskolájában hamar felnövő szép és okos lányról jó üzenetet hordoz -- kíváncsi lennék az ukrán lányok véleményére...

2 megjegyzés:

Noé írta...

Mi találtunk egy irtó jó cikket, amiben az ukrán feministák nőnapi felhívása áll. Nekem nagyon tetszett.:D
Noé

Observer írta...

Az ukrán FEMEN feminista mozgalom aktivistáira gondolsz, akik nem akarnak cicababák lenni?
http://www.hirextra.hu/2010/03/05/nonapi-szexbojkott/