2010. február 1., hétfő

már süt a nap

Hóesésre ébredtünk január 30-án reggel Pesten. Gyors ellenőrzés a neten (budapestairport.hu): a reggeli járatok késnek, a madridi járatnál zéró információ. On-line check-in - és fent vagyunk a gépen, már nem sietős, valószínű ez is a többihez hasonlóan késve indul. Taxi - sajnos a taxisofőr tapasztaltnak látszó kora ellenére úgy vezet, mint aki először lát havat, bár téli gumija van, nem akarja összetörni autóját. Én ezt megértem, csak azt nem, ha ennyire fél, akkor miért vesz fel ilyen időben rendelést? Minden autó gyorsabb nálunk, még a régi-mazsola-kis-polski-fiat is elhúz mellettünk. A reptér telefonos ügyfélszolgálata útközben azt mondja, hogy járatunkkal minden rendben - utóbb kiderült, ez baromi messze járt a valós helyzettől, oltári nagy fekete pont nekik -, de akkor és ott ez a hír mellbe vágott bennünket, így vánszorogva bizonyosan lekéssük gépünket! Fogyó türelemmel és emelkedő vérnyomással próbálom a taxisunkat gyorsulásra bíztatni - kevés eredménnyel, ráadásul az 1. és 2. terminál közötti úton frontális baleset miatt teljes lezárás, így mi kerülőúton "virgonckodunk". 10 perccel a menetrend szerinti indulás előtt érünk a 2A-ra, futás befelé, messziről integetnek, bizony kár sietnünk, az egész repülőtér áll. Sőt, miközben bent várakozunk, a hóesés még jobban rákezd, a hókotrók minden igyekezetük ellenére egyszerűen nem győzik a pályák, vagy akár csak 1 pálya megtisztítását. Sorban törlik a reggeli járatokat, de a miénk tartja magát! Káosz a reptéren, bent ragadt másfél ezer ember, akiket törölnek, annak csomagfelvétel, átfoglalás, esetleges számláikat majd nyújtsák be a Malévnak. Délig, majd du. 4-ig lezárják a repülőteret, további járattörlések, a miénket fél 4-kor törölték, pedig már erősen reménykedtünk, a havazás csillapodott, később leállt. Nincs mit tenni, megyünk a többiekkel a repülőtéri Malév irodához, ahol 100+ méteres sorban próbálják a Pesten rekedt utasok rendezni soraikat. Reménytelen a helyzet, mikor a sor mellett telefonon hívom a malévos ügyfélszolgálatot, várakozás után sikerül "bejutni", másnapra átfoglalni jegyeinket! Jó ez a 21.százat - amikor műkszik a net, telefon, stb. és haladhatnak az ügyek - nagy-nagy piros pont a Malév ügyfélszolgálatának! Csodák csodája, otthon neten és telefonon a madridi szállodát is sikerült 1 nappal eltolni minden költség felszámítása nélkül. Jó kezdet és jó a folytatás: 1 nappal később elrepültünk Madridba, ahol +15 fok, napsütés és a Prado fogadott minket, az elveszett nap persze hiányzik - másik 2 múzeum volt betervezve - fő, hogy ez a kis kirándulás mégis összejött. (A baloldali kép 30-án, a jobboldani 31-én készült.

3 megjegyzés:

Euthymia írta...

jujjuj, ez eléggé zordul hangzott, de remélem a folytatás az remek volt!! :)

Snowqueen írta...

Hűha!Az a lényeg, hogy végül mégis landoltatok Madridban, majd mesélj!

Csilla írta...

Ott is szakadt, nem csak nálunk? Gondolom elég mérgesek voltatok, azért jó, hogy végül minden jól alakult!