2010. január 16., szombat

kis ukrán konyha 4. -- kapros-fokhagymás burgi

Már korábban is volt szó a kapor "mindenhatóságáról" az ukrán konyha ízvilágában. A kapros krumpli olyasmi, mint nálunk a petrezselymes burgi, ugyanúgy újkrumpliból a legeslegfinomabb, amikor a fiatal krumpli édeskés íze ölelkezik össze olívaolaj segítségével a tört fokhagymával. Ha újkrumpliból készítjük, az apró, megtisztított újkrumplit megfőzzük, ha régiből, héjában főzzük meg az egész krumplikat, lehámozzuk, nagyobb darabokra vágjuk, imitálva, hogy ők kisebb krumplikák, tálba rakjuk, sózzuk. Jókora csokor kaprot apróra vagdalunk, 3-4 gerezd fokhagymával és olívaolajjal egy mozsárban összekeverünk, a lényeg, hogy egyik hozzávalóval se takarékoskodjunk, és ezzel az öntettel öntjük nyakon a még meleg krumplit, óvatosan összerázogatjuk. Az igazság az, hogy én a tálba kerülő forró krumplira egyből vajat teszek, a barátnőm, akitől ennek készítését eltanultam, nem rak vajat, viszont az öntet készítéséhez 2 fajta olajat használ: olíva és napraforgó olajat keveri el a kaporral és a fokhagymával. Szerintem bármelyik módon készítitek, a siker garantált, többen is átgondolták a kaporhoz fűződő viszonyukat e fogás megkóstolása után. A fotón a mi szilveszteri asztalunk krumplikája.

2 megjegyzés:

Csilla írta...

Hu, jól néz ki, guszta. Egyszer ki fogom próbálni, én szeretem a kaprot, de a család többi tagja nem rajong érte. Bár ha mártásba teszem, akkor elfogy. Mindenkinképpen ki fogom próbálni! Köszi

Euthymia írta...

Nah, hát én sem vagyok oda a kaporért, nem is tudom, mikor láttam utoljára kapros étket a közelemben, de lehet, hogy át kell ezt gondolnom :) :)és merésznek lenni, bár itt nem is tudom, hogy találok-e kaprot...