2009. január 1., csütörtök

ha évvége, év eleje - akkor gáz

Az utóbbi 3 évben tradícióvá vált, hogy az óév az orosz-ukrán gázvitával zárul és az újév ezzel indul. A vita fizetési késedelem miatt keletkezett, Ukrajna december utolsó előtti napjáig nem egyenlítette ki az utolsó 2 havi leszállított gáz árát, illetve az orosz és ukrán fél nem tudott megegyezni a jövő évi szállításokkal kapcsolatos szerződésről -- konkrétan az ár és a tranzitdíj nagyságában vannak nézeteltérések. Ukrajna duplájára szeretné megemelni a tranzitdíjat, amit az oroszok nem fogadtak el, az oroszok 1 évre szeretnék $ 250-ben fixálni a gáz árát - amit az ukránok sokalltak. Mára az oroszok elzárták a gázcsapot. Az ukránok elkezdték a tárolókban lévő tartalékok felhasználását.

8 megjegyzés:

oximoron írta...

:( no igen, de nem csak Ukrajnaban kezdik meg a tárolt gázmennyiség felélését.

Observer írta...

többszörös körökben azt ígérték, hogy nem fogják az EU szállítmányokat megcsapolni, meglátjuk, mindenki pár napon belüli megegyezést vár, mindjárt itt a pravoszláv karácsony

oximoron írta...

:) igen, szerintem tobben ebben _is_ bizunk!

Snowqueen írta...

Én nem vagyok ennyire derűlátó,mint az itt kommentelők;gondoltam is,hogy írok erről a gázos dologról:-),de aztán letettem róla.
Mindenesetre "skreshu palci".:-)

Observer írta...

Sznyezsnaja koroleva -- hát igen, tegnapra az én optimizmusom is alább szállt. Szerintem jó ötlet a gázos post!

Manka írta...

Kedves Observer, bár nem ide illő, de szeretnélek meghívni egy játékba: a 2008-ban olvasott kedvenc könyveidről (5-ről)kellene írni, és én úgy képzellek, hogy te szeretsz olvasni. :) Remélem, tényleg így van és beszállsz a játékba.

Observer írta...

Szia Manka, köszönöm szépen a meghívást, nagyon szeretek olvasni, megy a post az 5 könyvről.

oximoron írta...

.. es még mindig nem jön. azért ez már gáz! :(