2008. január 18., péntek

ma kicsit megzavartam őket

Na.

Ma mégis hazavezettem az autóval, L. holnap hazautazik és hétvégére nem marad sem autó, sem sofőr (:)), így megkockáztattam, elindultam. Rengeteg autó volt az úton, a 15 perces utat kb. 45 alatt abszolváltam. Vologya bácsi, a sofőr rettentően aggódott, mondom neki, vigye le a kocsit az útra, ne a banki parkolóban sértsem meg mindenki szeme láttára. "Nem szabad így beszélni", mondta - az ukránok nagyon babonásak - néhányszor rosszul szóltam be már a témába, van ezzel kapcsolatban is pár kis színes...

Overall, jól sikerült, a Tolsztoj térnél volt egy kis affér, a járdáról egy nagy Lexus pofátlankodott le, persze index és egyéb jelzés nélkül, én pedig megálltam és kézzel mutattam, hogy nyugodtan álljon ki, megvárom. Úgy megdöbbent, hogy fejével visszabiccentett köszönésképp. Utána zavartalanul áthúzott a másik sávba, mondanom sem kell, hogy irányjelzőt most sem használt. A Gorogyeckij utcán a 2 sávot középen elválasztó kettős záróvonalon mentem, a jobb oldalon parkoló autócsodák (egy Suzuki Swift sem volt közöttük) a sáv jó részét elfoglalják. Az egész úttal kapcsolatban elmondhatom, hogy bízvást kiérdemeltem "Kijev legudvariasabb autóvezetője" címet, minden bunkó tolakodót, elengedtem, megvártam, intettem, stb., attól függetlenül, hogy szakadt Ladás, vagy elegáns BMW-s volt. Mindig egy, méghozzá a saját (!) sávomban haladtam, sávváltásnál indexeltem, és ha beengedtek, udvarias kézfeltartással megköszöntem.

Kicsit megzavartam őket.

Egyébként Kijevben év eleje óta nagy közlekedési ellenőrzési akció folyik, a Közlekedési Rendőrség aktivizálta magát és igazoltatások mennek, eddig 4000 jogosítványt vettek el, ilyen okok miatt, hogy ittas vezetés, rossz sávból fordulás, szabálytalan előzés, zebránál az elsőbbségadás elmulasztása, stb. Internetes fórumokat olvasva úgy látom, az emberek 80%-a helyesli, hogy a régi-új belügyminiszter bekeményített. Пора, mondják - ugyanakkor számos túlkapásról is írnak. Az amúgy is túlterhelt bíróságok mindenesetre tele vannak a feljelentett autóvezetőkkel, gyorsított eljárásban tárgyalják az ügyeket. A belügyminiszter úr még tavaly év végén azt nyilatkozta, hogy minden egyes megbüntetett Lexus autóvezetőért prémiumot fizet a rendőröknek. Ezen kicsit elgondolkodtam, költői kérdés: vajon ki fogja tovább bírni pénzzel? Hiszen az út mentén a rendőrökkel eddig a szabálysértéseket viszonylag gyorsan, zökkenőmentesen és szenvtelenül intézték, mindennek megvolt az ára, az összeg leszurkolása után mindkét fél többé-kevésbé elégedetten távozott.

Csak most jut eszembe, hogy nincs is itt a jogosítványom.
Hát...
L. azt mondta, legalább nincs mit elvenni.

Nincsenek megjegyzések: